Όσα πρέπει να ξέρεις σε περίπτωση ατυχήματος για την διαδικασία αποζημίωσης

Σύμφωνα με δημοσιεύση που έχει κάνει στην ιστοσελίδα της η Cosmote Insurance, ενημερώνει τους πολίτες ποια διαδικασία θα πρέπει να ακολουθήσουν σε περίπτωση ατυχήματος και πως θα διευκολύνουν την διαδικασία ώστε να αποζημιωθούν από την ασφαλιστική.

Αποζημίωση ατυχήματος από ασφαλιστική: ποια είναι η διαδικασία

Αποζημίωση ατυχήματος από ασφαλιστική: μια διαδικασία που μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα, αρκεί να ακολουθηθούν με ευλάβεια τα απαραίτητα βήματα.

Τι πρέπει να κάνεις μόλις τρακάρεις, για να διευκολύνεις τη διαδικασία αποζημίωσης σου;

Το τροχαίο ατύχημα είναι πάντα μια εξαιρετικά δυσάρεστη και αγχωτική εμπειρία, για όλους όσους εμπλέκονται. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να διατηρήσεις ή να επαναφέρεις τη ψυχραιμία σου και να βεβαιωθείς ότι ο κίνδυνος έχει παρέλθει και δεν υπάρχει κάποιος που χρειάζεται άμεσα τη βοήθεια σου.

Για να διευκολύνεις τη διαδικασία της αποζημίωσης σου πρέπει να:

  • Επικοινωνήσεις επιτόπου με την τροχαία
  • Ενημερώσεις άμεσα την ασφαλιστική σου. Σε περίπτωση που είσαι ασφαλισμένος στο cosmoteinsurance.gr καλείς στο 2108018000, όλο το 24ωρο
  • Σημειώσεις τον αριθμό κυκλοφορίας των εμπλεκόμενων οχημάτων, τα στοιχεία των οδηγών & τις επωνυμίες των ασφαλιστικών εταιρειών
  • Βγάλεις φωτογραφίες (πριν τη μετακίνηση των οχημάτων)

Expert tip

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει το SOS button που εμφανίζεται ανοίγοντας το cosmoteinsurance.gr, στο κάτω μέρος της οθόνης του κινητού σου. Πατώντας το, το COSMOTE Insurance λαμβάνει άμεσα την ακριβή τοποθεσία σου και σε καλεί, προκειμένου οι εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες του να σπεύσουν για βοήθεια ή καθοδήγηση.

Φιλικός διακανονισμός: τι είναι και πότε γίνεται

Ο φιλικός διακανονισμός είναι ένα σύστημα αποζημίωσης μετά από τροχαίο ατύχημα, που επιτρέπει στον ασφαλισμένο που δεν φταίει, να αποζημιωθεί από τη δική του ασφαλιστική εταιρεία, αντί από την εταιρεία του υπαίτιου οδηγού. Το τελικό κόστος το επιβαρύνεται η ασφαλιστική του υπαίτιου οδηγού, η οποία και το καταβάλει μέσα από εσωτερικές διαδικασίες στην ασφαλιστική του αναίτιου οδηγού.

Προϋποθέτει μικρές σχετικά υλικές ζημιές (έως 6.500€), απουσία σοβαρών σωματικών βλαβών, συμμετοχή των εμπλεκομένων ασφαλιστικών εταιρειών στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Σύστημα Φιλικού Διακανονισμού), καλή συνεννόηση των εμπλεκομένων στο ατύχημα και συμπλήρωση του εντύπου του Φιλικού Διακανονισμού.

Ο φιλικός διακανονισμός καθιερώθηκε κατά κύριο λόγο για τη διευκόλυνση και καλύτερη εξυπηρέτηση σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, καθώς έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα:

  • Λιγότερες και πιο άμεσες διαδικασίες
  • Ταχύτερη καταβολή της αποζημίωσης
  • Μικρότερη ανάγκη για προσφυγή στα δικαστήρια
  • Αποζημίωση ατυχήματος από την δική σου ασφαλιστική

Μπορείς να δεις όλες τις εταιρείες που συμμετέχουν στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού εδώ

Δήλωση ατυχήματος στην ασφαλιστική: Πως γίνεται;

Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί η διαδικασία του Φιλικού διακανονισμού, απαιτείται η συμπλήρωση Δήλωσης Ατυχήματος και κατάθεση αυτής στην ασφαλιστική εταιρία εντός 8 ημερών από την ημέρα του ατυχήματος.

Αυτό αποτελεί νομοθετημένη υποχρέωση του ασφαλισμένου, είτε ευθύνεται είτε όχι για το ατύχημα, απέναντι στην ασφαλιστική του εταιρεία, όπως νομοθετημένη είναι και η υποχρέωση του να λάβει κάθε δυνατή ενέργεια για τον περιορισμό της ζημίας αλλά και να παρέχει στην ασφαλιστική εταιρεία κάθε πληροφορία και έγγραφο που προβλέπονται στο ασφαλιστήριο ή που κρίνεται αναγκαίο για τον χειρισμό της υπόθεσής από τον ασφαλιστή.

Την Δήλωση Ατυχήματος ακολουθεί η Αίτηση Αποζημίωσης, η οποία γνωστοποιεί στην ασφαλιστική την ανάγκη για αποζημίωση ατυχήματος και την καλεί να λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.

Αποζημίωση ατυχήματος από ασφαλιστική: πόσο γρήγορα γίνεται;

Σύμφωνα με το νόμο, οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να προχωρούν στην έκδοση Προσφοράς Αποζημίωσης εντός τριών μηνών από την γνωστοποίηση της Αίτησης Αποζημίωσης. Σε περίπτωση που υπάρχουν κωλύματα, ως προς την ευθύνη, την έκταση της ζημιάς ή άλλες σημαντικές παραμέτρους, δεσμεύονται (εντός του ίδιου διαστήματος) να δώσουν μια αιτιολογημένη απάντηση στην Αίτηση Αποζημίωσης

Η προσφορά αποζημίωσης της ασφαλιστικής εταιρίας θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • το ακριβές προσφερόμενο ποσό αποζημίωσης
  • τον τόπο πληρωμής
  • τον χρόνο πληρωμής και
  • τον τρόπο πληρωμής ή αποκατάστασης της ζημίας.

Από τη στιγμή που θα εκδοθεί η Προσφορά Αποζημίωσης ο νόμος προδιαγράφει μέγιστο χρονικό διάστημα για την καταβολή της αποζημίωσης τις 20 ημέρες – εκτός και αν υπάρξει διαφοροποιημένη συμφωνία ανάμεσα στα δύο μέρη.

Τι χαρτιά χρειάζονται για να λάβεις την αποζημίωση

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταβολή αποζημίωσης είναι:

  • Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
  • Η ταυτότητα του δικαιούχου
  • Το δίπλωμα του οδηγού
  • Τα πρωτότυπα τιμολόγια ανταλλακτικών και εργασίας
  • Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης με πρώτο δικαιούχο του λογαριασμού τον δικαιούχο αποζημίωσης.

Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να ζητηθούν πρόσθετες βεβαιώσεις από επίσημους φορείς, όπως την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε περίπτωση πυρκαγιάς, την ΕΜΥ σε περίπτωση ζημιών από φυσικά φαινόμενα, την Αστυνομίας σε περιπτώσεις κλοπής.

Τι πρέπει να προσέχεις σχετικά με την επισκευή του οχήματος σου;

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δρομολογηθεί επισκευή χωρίς την έγκαιρη ενημέρωση της ασφαλιστικής, που θα κληθεί να αποζημιώσει το ατύχημα και την απαραίτητη επίσκεψη του εντεταλμένου πραγματογνώμονα, που θα επιθεωρήσει και καταγράψει τη ζημιά προκειμένου να κοινοποιήσει την έκθεση πραγματογνωμοσύνης στον αρμόδιο διακανονιστή.

Τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση σωματικών βλαβών;

Σε περίπτωση που το ατύχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν στην ασφαλιστική τα στοιχεία των τραυματισμένων καθώς και το νοσοκομείο στο οποίο μεταφέρθηκαν. Αυτή η γνωστοποίηση είναι απαραίτητη και στις περιπτώσεις Φιλικού Διακανονισμού, με ύπαρξη μικρών σωματικών βλαβών.

Πηγή : cosmote.gr

Αφήστε ένα σχόλιο