Την αντίδραση των εκλεγμένων εκπροσώπων των δασκάλων και των νηπιαγωγών της Λέσβου στο υπηρεσιακό συμβούλιο προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας που αφορά τη συγχώνευση τμημάτων έξι δημοτικών σχολείων της Λέσβου και της Λήμνου από το ερχόμενο σχολικό έτος 2024-2025.
Στην ανακοίνωσή του τονίζουν τα ακόλουθα:
“Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λέσβου την Πέμπτη 7-8-2024, ήρθαμε αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των περικοπών του Υπουργείου Παιδείας το οποίο προχωρεί πανελλαδικά σε συγχωνεύσεις, ανακαλώντας αποφάσεις κατάτμησης τμημάτων. Μάλιστα για τις συγχωνεύσεις αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη ούτε παιδαγωγικά κριτήρια, ούτε καν αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε πολλά από αυτά, ακυρώνοντας στην πράξη πολλές φορές ακόμα και γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
Για ακόμα μία φορά απουσιάζει ο διάλογος και οι αλλαγές – περικοπές στη λειτουργία των σχολικών μονάδων προκύπτουν με οικονομικούς όρους, αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες των μαθητών ως κόστος που πρέπει να περικοπεί.
Η ειλημμένη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τη Λέσβο και τη Λήμνο αφορά σε συγχωνεύσεις τμημάτων στο 9ο Δ.Σ. Μυτιλήνης, στο Δ.Σ. Βαρειάς, στο Δ.Σ. Καλλονής, στο Δ.Σ. Παναγιούδας, στο 2ο Δ.Σ. Μύρινας και στο Δ.Σ. Μούδρου.
Η Ειδική Αγωγή δεν ξεφεύγει από τις πολιτικές αυτές. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν οι διευκρινιστικές οδηγίες από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας για τη μείωση του αριθμού για τις Σχολικές Μονάδες Ειδικές Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ). Σύμφωνα με τον νόμο «ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται από κατ΄ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ΄ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές.» Ωστόσο, σύμφωνα με το έγγραφο του Γενικού «η μείωση του αριθμού μαθητών/ μαθητριών στο κατώτατο όριο αφορά μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις». Συνέπεια των παραπάνω είναι η μείωση της λειτουργικότητας και του Ειδικού Δ.Σ. Μυτιλήνης.
Οι αιρετοί σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου από κοινού καταψηφίσαμε όλες τις συγχωνεύσεις, καταδικάζοντας τη συνεχιζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Είναι χρέος όλων μας να διαφυλάξουμε το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και την περιθωριοποίηση του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών.
Οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Λέσβου
Καλαμιδιώτου Βασιλεία
Καρατόλιος Κωνσταντίνος”
Πηγή : ertnews.gr